zondag 26 april 2015

Verantwoord eten!!

Vanaf de eerste dag ben ik gek gaan praten met mijn kinderen toen ze klein waren. Een kinderverstataaltje dacht ik, leuk vond ik dat.
De koeien werden Koeten en de paarden werden paaten en de spaghetti werd paddehettie en de macaroni...mmmm daar had ik nog geen woord voor.

Mijn boer in spe, vond het altijd maar : het gaat wel, dat eigenlijk betekent, geen reuk of smaak,maar sinds 3 weken is de boer dol op Macaroni.
Het is vezelrijk (komt door diëtiste en groentenkas) en zo gezond want het zit vol groenten die hij nu zelf aan het kweken is.Wat kan er in zo'n man varen denk ik weleens.Maar hij is zoals ze in Zeeland zeggen "van de pad", zoiets als hij doet iets, maar gekke dingen ,nee!

I.v.m. Koningsdag morgen had ik me bedacht om vandaag een stevige prak te eten, morgen is het toch een hapje hier en een hapje daar dus dacht ik boontjes met een lekkere gehaktbal te maken.
Maar zoals zo vaak in het leven liep het ook deze zondag weer geheel anders.Een dochter die riep, ik ben er niet en de jongste zei te moeten gaan werken bij de grootgrutter waar de boontjes vandaan moesten komen.

Het gaat hem niet worden vrouw, 'zei de boer met een klein grijnsje en even dacht ik dat ze dit afgesproken hadden. Het vertrouwen ebt een eind weg hoor als dit bijna wekelijks is en ik als zwakke vrouw mijn poot niet stijf kan houden!!

En ik bedacht toen spontaan dat wij dan maar Maddehonie moesten eten vandaag!Wat zei de boer; maddewat?
Maddehonie zei ik,geen kind in de buurt maar toch nog verantwoord eten. Nu alleen nog de sambal, maggi en de lik mayo achterwege laten!

Fijne Koningsdag morgen en geniet van al het lekkers.




XXX

3 opmerkingen: